Weet niet heel goed waar ik precies dit topic moest plaatsen maar de kern gaat over een aankoop gaat daarom hier geplaatst.
Het volgende is het geval. Ik ben werkzaam (zoals een aantal waarschijnlijk wel weten) in het theater en voor evenementen. Vooral lichttechniek en alles wat mechanisch is. Vroegah tekende ze lichplannen nog met de hand met templates (zoals rotring ze ook had). Tegenwoordig verkoopt de fabrikant van deze templates ook visitekaartjes. Ze leveren ze alleen vanuit Amerika. Het gaat overigens over het volgende visitekaartje
De visitekaartjes zijn 1,50 dollar met een minimale afname van 300 en 50 dollar opstart kosten. Dus dat is 500 dollar. Wat ik nog wel betaalbaar vind maar ik heb geen enkel verstand van verzendkosten en import kosten vanuit New York daarom een beetje bang daarvoor. Zijn er hier mensen die hier iets over kunnen zeggen?
Of eventueel zelf laten drukken/stansen hier in NL?
Zo ingewikkeld is dat toch niet?
De dollar is nog best laag. Zoiets hier in Nederland laten maken zal vrijwel zeker duurder zijn.
Verzendkosten moeten ze je kunnen 'quoten' anders kun je het zelf achterhalen via bijvoorbeeld UPS.
(je kunt het immers ook op laten pikken door een 'eigen koerier', moet je alleen wel zeker weten dat het klaar ligt als ze het op komen halen.)
Houd je er wel rekening mee dat er invoerkosten van toepassing zijn (10%?) indien het door de douane wordt onderschept èn er over dat nieuwe bedrag ook nog 19% BTW wordt geheven?
her zijn online verkopers, ze zullen echt wel weten wat het kost om te versturen.
Ze hebben ook een dealer in het V.K., dat is EU, dus geen invoerrechten en 0% BTW als je (of je baas) een BTW nummer hebt. Misschien kunnen zij het wel leveren ?
Barbizon Europe
The Saracen Industrial Estate Unit 5,
Mark Road Hemel
Hempstead HP1 3AA
ENGLAND
44-1442-26-0600
44-1442-26-1611 (fax)
www.barbizon.com
@Chuck Dankjewel, maar ik vraag me af of ik import rechten moet betalen geen idee waar visitekaartjes onder zullen vallen. Het is verder niet echt heel ingewikkeld maar diegene die dit leverd verzend ook niet dagelijks naar de EU. Ze zeggen ook dat de ontvanger de volledige verantwoordelijkheid over de verzending draagt.
@Eagerbob Leuk zo dealer maar als je daar besteld wordt het sowieso vanuit de VS verstuurd. (in ieder geval de producten van Field Template)
Heb inderdaad wat rond gekeken voor de kosten. Maar ik schrik er wel van moet ik zeggen. Ik ga nog even in beraad met mezelf 
Laatst bewerkt door ocramarco (23-01-2009 22:18)
Je kunt vragen of ze op de verzenddocumenten 'no commercial value' willen zetten.
In principe is dat ook zo, denk ik. Lijkt me dat je jouw visitekaartjes niet zult doorverkopen.
ocramarco schreef:
@Eagerbob Leuk zo dealer maar als je daar besteld wordt het sowieso vanuit de VS verstuurd. (in ieder geval de producten van Field Template)
ja, maar dan gaat op de grote hoop, het komt gewoon mee met de zendingen die ze toch al ontvangen vanuit de VS.
Je kan het in ieder geval vragen.