MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 12-09-2010 13:39

Vivianne

'webcam' uitzetten

Hoi,
Heb geprobeerd een bestaand topic hierover te vinden (zowel op de site als op google) maar kan nergens antwoorden vinden... Enige waar ik op kom is op programma iSight, maar dat kan ik op mijn laptop nergens vinden.
Mijn vraag is deze: ik heb af en toe dat naast de camera van de ingebouwde webcam in mijn macbook (OS X 10.5.cool het rechter lampje groen brandt, wat volgens mij betekent dat 'ie aanstaat. Nu heb ik 'm zelf niet aangezet, en ik kan ook geen programma vinden hoe ik 'm uit kan zetten... Vind het vreemd dat 'ie "zelfstandig" uit en aan gaat, en hoorde laatst dat er op deze manier via internetverbinding ed ingebroken kan worden op je laptop, wat ik niet echt een relaxed idee vind... Kortom: iemand tips hoe je je webcamfunctie zelf aan- en uit kunt zetten?

Thanks in advance wink

#2 12-09-2010 13:46

sexybiggetje
Beheerder
@ Drachten
Website

Re: 'webcam' uitzetten

Klinkt als een raar verhaal.

http://techslaves.org/isight-disabler/

Sexybiggetje.nl :: cc-licensed by sexybiggetje.nl

Spreekt alleen wanneer ge iets te melden heeft.

#3 12-09-2010 16:54

Pieterr
@ Eindhoven

En anders gewoon een plakbandje. smile

#4 12-09-2010 17:08

EagerBob
Pro
@ 020
Website

dat kon toch met de Flash Player?

http://www.security.nl/artikel/34374/1/ … ebcam.html

Ik heb zelf op de Macbooks hier in huis Undercover van Orbicule geïnstalleerd, daar kan het in principe ook mee.

Of de systeembeheerder van je school die je mac heeft geïnstalleerd is een voyeur, en heeft er software op gezet (en gaat vervolgens bij je ouders klagen dat je dingen doet die niet "netjes" zijn)

http://news.cnet.com/8301-30977_3-10457 … 47072.html

hoe dan ook, als het lampje zomaar gaat branden lijkt me dat niet pluis...

Laatst bewerkt door EagerBob (12-09-2010 17:12)

#5 14-09-2010 14:13

Julian

Eventueel is het ook nog mogelijk dat je Adeona hebt draaien. Dat is een programma dat kan helpen om je computer terug te vinden wanneer die gestolen wordt. Mocht het zo zijn dat iemand anders voor jou dingen heeft geïnstalleerd, dan kun je dat even navragen.

Overigens kun je op het moment net zo goed Adeona uitschakelen, want ze kampen al enige tijd met een technisch probleem en raden zelf ook af om de software te installeren.

#6 19-09-2010 16:39

Vivianne

Hmmm, bedankt voor alle tips, alleen ik geloof dat er voor mij nog niet de goede tussen zit (op dit moment gebruik ik daarom de plakbandjestip, maar dat vind ik eigenlijk niet echt de beste oplossing tongue).

Punt is namelijk dat ik de verschillende programma's die als mogelijke 'oorzaak' worden gezien, niet eens op mijn laptop vinden kan (via Spotlight). iSight kan 'ie niets van vinden, van FlashPlayer alleen een .pluging-bestand en een .xpt-document, en van Adeona ook niets.
Iemand nog een andere suggestie...??

#7 19-09-2010 16:57

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Naast de genoemde suggesties kan ik niet echt op een programma komen wat je iSight aan zet zonder dat jij het weet. Als het je blijft storen dan zou je een complete her-installatie van het OS kunnen overwegen. Beetje drastisch maar dan heb je wél een schoon systeem. Blijft de iSight dan nog aan gaan zonder dat jij dit zelf doet dan zou je eens naar een APR kunnen gaan om 'm na te laten kijken.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#8 19-09-2010 17:09

Vivianne

@Macbeer: is iSight dan een standaard programma op elke mac? Want ik kan het dus überhaupt niet vinden (en weet eigelijk ook niet waar het voor dient), laat staan uit/aan zetten, en vraag mij ook af of het de oorzaak kan zijn aangezien ik het programma dus niet op mijn laptop lijk te hebben...?

#9 19-09-2010 19:04

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Nee, de iSight is de naam die Apple heeft gegeven aan de camera zelf. Programma's kunnen die gebruiken, bijvoorbeeld het programmaatje Photo Booth en iMovie. Ook andere programma's (bijvoorbeeld beveiligingsprogramma's) kunnen de iSight gebruiken. Maar je moet wel altijd zelf het programma vertellen dat het de camera als 'bron' mag gebruiken of toestemming verlenen, dit in verband met privacy.
Sommige Flash toepassingen vragen je weleens of ze gebruik mogen maken van de iSight camera. Meestal klik je dan achteloos op 'ok'. Dat zal in de praktijk geen problemen geven maar in dit geval zou het best wel eens de reden kunnen zijn dat je iSight aanspringt.

#10 04-10-2010 15:27

Vivianne

Aha, het kwartje valt innocentsmile
Heb er in de tussentijd niets aan veranderd, maar het probleem is -tot nu toe, even afkloppen wink- wel opgelost, want het lampje blijft uit.
Bedankt voor alle tips in elk geval, weet ik waar ik eventueel in het vervolg aan kan denken als mogelijke oorzaak!

#11 24-02-2011 13:19

forum romanum
Pro
@ home/work

Ik heb voortdurend last dat ik een melding krijg bij Ichat dat mijn camera in gebruik zou zijn terwijl dat voorzover ik kan nagaan niet het geval is. Ik zie geen groen lampje in elk geval. Maar kan geen videogesprek beginnen.

Hoe kan ik controleren welk programma gebruikt maakt van de camera op dat moment?

#12 24-02-2011 22:16

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Heb je de Flash Player wellicht toegang gegeven tot de iSight? En heb je je Mac al eens herstart?

#13 25-02-2011 09:52

forum romanum
Pro
@ home/work

Geen idee - hoe kom ik bij de voorkeuren van flash player? En herstarten? ja dat doe ik regelmatig.
Bovendien: ik laat hem niet in sluimerstand, maar sluit elke dag af.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB