Instant PDF heeft een "geheugenlek", een proces met de naam InstantPDFprocessor is altijd actief.
Dit gaat altijd door, zelfs als je Instant PDF niet gebruikt of gebruikt hebt.
Ik heb contact gehad met Enfocus, het is een bekende fout die in de eerstvolgende update hersteld zou moeten zijn. De enige mogelijkheid om het proces te stoppen is om vanuit Activiteitenweergave/Activity monitor het proces te selecteren en op "Stop proces" te klikken.
Dit vergeet ik nog wel eens, waardoor InstantPDFprocessor de hele dag geheugen en processortijd staat op te slokken.
Zou het niet mogelijk zijn het proces na het opstarten van de mac automatisch te stoppen, bijvoorbeeld met Applescript of Automator ?
Ik heb net even gekeken en volgens mij kan het niet met Automator. Helaas weet ik niet zo veel van Applescript af, maar ik vermoed dat er geen Applescript ondersteuning is voor Activiteitenweergave of Terminal...
Je kunt wel een shell-script schrijven dat gebruik maakt van de commando's top en kill om het gnoompje uit je geheugen te schoppen. Hopelijk kan iemand anders je hier mee helpen want ik weet helaas ook niet zo veel af van shell scripting.
Hi,
Is niet zo moeilijk 
Even de Applescript editor openen en onderstaande er in plakken.
display dialog "Kill what?" default answer ""
set killwhat to text returned of the result
do shell script "kill_pid=`ps ax | grep " & killwhat & " | grep -v grep | awk '{ print $1 }'`; kill $kill_pid"Succes
Laatst bewerkt door andre (06-10-2006 21:32)
OK André
heel erg cool !
Ik heb het getest, en het werkt niet alleen als je het Proces-ID invoert maar ook met de naam van het proces !
Aangezien de naam altijd InstantPDFprocessor is zou dat dialoogvenster geskipt kunnen worden.
En dan nog iets dat het script automatisch afspeelt na het opstarten ?
(Ik zou het als programma kunnen bewaren maar dan moet ik op een "run" button klikken, het mooiste is natuurlijk als het volledig in de achtergrond loopt zonder interventie)
Als je het applescript compileert en dan de zo ontstane executable bij je inlogonderdelen zet hoef je niet op de startknop te drukken.
Btw: hulde aan André. 
Aangezien het een process is die door jou gestart wordt, neem ik aan dat het in je "Login Items" staat.
Je kunt het daar ook verwijderen.
System Preferences... > Accounts
Klik op je account (andre)
Tab "Login Items"
Je zou het script er ook bij kunnen zetten. Dan heb je 1 regel nodig.
do shell script "kill_pid=`ps ax | grep InstantPDFprocessor | grep -v grep | awk '{ print $1 }'`; kill $kill_pid"Offline
nee, er staat niets in inlogonderdelen, had al uitgebreid gezocht naar zichtbare en onzichtbare bestanden en niets gevonden wat je weg kan gooien zonder althans Instant PDF voorgoed onbruikbaar te maken.
Bedankt, dat script van jou lijkt me een perfecte oplossing, heb hier geen Instant PDF maar zal het van de week testen.
andre schreef:
Je zou het script er ook bij kunnen zetten. Dan heb je 1 regel nodig.
Code:
do shell script "kill_pid=`ps ax | grep InstantPDFprocessor | grep -v grep | awk '{ print $1 }'`; kill $kill_pid"
heb het getest maar het werkt niet helaas. 
krijg de volgende melding:
Als ik het script verwijder uit de inlogitems, herstart, en dan het script uitvoer vanuit de scripteditor werkt het ook niet, krijg dezelfde foutmelding.
denk niet dat er een fout in het script zit, als ik InstantPDFProcessor vervang door de naam van een ander proces dan werkt het wel. De kleine letter/hoofdletter van Processor is het ook niet.
heb met de Terminal gekeken en krijg het volgende te zien:
total 0
drwxr-xr-x 18 root wheel 612 Jun 27 2005 .
drwxr-xr-x 56 root wheel 1904 Aug 22 11:32 ..
drwxr-xr-x 4 root wheel 136 Mar 24 2005 Apache
drwxr-xr-x 4 root wheel 136 Mar 24 2005 AppServices
drwxr-xr-x 4 root wheel 136 Mar 24 2005 AppleShare
drwxr-xr-x 4 root wheel 136 Mar 24 2005 AuthServer
drwxr-xr-x 5 root wheel 170 Mar 21 2005 CrashReporter
drwxr-xr-x 4 root wheel 136 Mar 24 2005 Disks
drwxr-xr-x 4 root wheel 136 Mar 21 2005 FibreChannel
drwxr-xr-x 4 root wheel 136 Mar 26 2005 IFCStart
drwxr-xr-x 4 root wheel 136 Mar 24 2005 IPServices
drwxr-xr-x 4 root wheel 136 Mar 26 2005 Metadata
drwxr-xr-x 4 root wheel 136 Mar 24 2005 NFS
drwxr-xr-x 4 root wheel 136 Mar 24 2005 NIS
drwxr-xr-x 4 root wheel 136 Mar 24 2005 NetworkTime
drwxr-xr-x 5 root wheel 170 Mar 28 2005 PrintingServices
drwxr-xr-x 5 root wheel 170 Mar 28 2005 RemoteDesktopAgent
drwxr-xr-x 5 root wheel 170 Mar 24 2005 SNMP
Daar lijkt ie ook niet tussen te zitten.
In Bilbliotheek/Startupitems staat wel een mapje InstantPDFDaemon maar dat is hem ook niet, dat is een ander proces. Verwijderen heb ik ook geprobeerd maar helpt ook niet.
Denk dat het nog lastig gaat worden om het voor elkaar te krijgen.
Jammer, een script in de inlogitems zou natuurlijk een mooie oplossing zijn...
Het zou betekenen dat InstantPDFProcessor later wordt opgestart.
Denk toch door iets wat in je startup Items staat???
Om de melding te voorkomen even het volgende doen.
try
do shell script "kill_pid=`ps ax | grep InstantPDFProcessor | grep -v grep | awk '{ print $1 }'`; kill $kill_pid"
end tryOffline
nope, doet niets...
Als ik op de rode knop druk in activity monitor stopt ie wel.
Asl ik daarna Instant PDF opstart zie ik wel even een proces Enfocus Self Heal en InstantHeal_VP (of zoiets, het flitst voorbij)
vasthoudend programma dat Instant PDF....
[edit]
heb even gekeken in het mapje biblotheek>startupitems>InstantPDFDaemon
daar staat een file StartupParameters.plist
met als inhoud:
{
Description = "InstantPDF Processor Daemon";
Provides = ("InstantPDFProcessor");
OrderPreference = "None";
}
Laatst bewerkt door EagerBob (07-10-2006 18:31)
EagerBob schreef:
[edit]
heb even gekeken in het mapje biblotheek>startupitems>InstantPDFDaemon
daar staat een file StartupParameters.plist
met als inhoud:
{
Description = "InstantPDF Processor Daemon";
Provides = ("InstantPDFProcessor");
OrderPreference = "None";
}
Ah, dat opent wel perspectief. Je zou het volgende kunnen proberen: vervang de waarde van Description naar "Empty" (of iets anders, maakt eigenlijk niet uit) en die van Provides naar ("")... als het meezit start hij InstantPDFProcessor dan helemaal niet meer op. Maar ik bied geen garanties... als het problemen oplevert moet je het weer terugveranderen.
InstantPDFProcessor is niet enkel en alleen na het opstarten van de Mac actief. Wanneer je met behulp van Activiteitenweergave dit proces gestopt hebt en vervolgens InstantPDF start, dan is InstantPDFProcessor namelijk wederom in de achtergrond actief.
Leander schreef:
InstantPDFProcessor is niet enkel en alleen na het opstarten van de Mac actief. Wanneer je met behulp van Activiteitenweergave dit proces gestopt hebt en vervolgens InstantPDF start, dan is InstantPDFProcessor namelijk wederom in de achtergrond actief.
Klopt, maar ik kan InstantPDF soms weken niet gebruiken. Waar het om gaat is dat mijn mac gedurende die tijd minder efficient werkt door een nutteloos achtergond proces.
Julian schreef:
Je zou het volgende kunnen proberen: vervang de waarde van Description naar "Empty" (of iets anders, maakt eigenlijk niet uit) en die van Provides naar ("")... als het meezit start hij InstantPDFProcessor dan helemaal niet meer op. Maar ik bied geen garanties... als het problemen oplevert moet je het weer terugveranderen.
zal het van de week eens proberen. terugveranderen is makkelijk genoeg.
Julian schreef:
/quote]
Ah, dat opent wel perspectief. Je zou het volgende kunnen proberen: vervang de waarde van Description naar "Empty" (of iets anders, maakt eigenlijk niet uit) en die van Provides naar ("")... als het meezit start hij InstantPDFProcessor dan helemaal niet meer op. Maar ik bied geen garanties... als het problemen oplevert moet je het weer terugveranderen.
heb het even geprobeerd maar het maakt niets uit, krijg dezelfde foutmelding als ik het shell-script draai.
Ik verander het wel terug en laat het er voorlopig maar bij, tot Enfocus met een oplossing komt.
Al kan dat wel eens lang gaan duren, het probleem speelt al bijna anderhalf jaar en er is inmiddels al een update geweest waarin het probleem niet verholpen is, sterker nog, het lijkt alleen maar erger geworden.