Sinds creditcards niet meer met een automatische incasso te krijgen zijn (wil niet steeds handmatig moeten terugbetalen) dacht ik dat PayPal met bankkoppeling een goed alternatief was voor online aankopen buiten NL. Maar steeds meer verkopers willen direct geld zien, en dan werkt de PayPal incasso koppeling niet. Je moet dan eerst geld op PayPal zetten. Maar dit duurt nondeknetters lang. Vrijdag 16 april overgemaakt, krijg ik net een mail dat het vanavond om 23.00 op de rekening staat. Is toch niet normaal? Vorige week maandagochtend was ik het geld al kwijt van de bankrekening.
Nu is mijn vraag, is er een veelgebruikt sneller alternatief zonder creditcard dat voor veel europese shops werkt? Koop vooral in de UK en D.
Laatst bewerkt door Martiniman (26-04-2010 17:18)
Ik heb een zakelijke creditcard. Mastercard via Rabobank. Die schrijven het gewoon wel elke maand af met automatische incasso. Ik kan op die rekening niet 'rood' staan.
ING mastercard kan ook je gewone rekening tot onder de gewone limiet rood trekken. Dat kan handig zijn...
pepe schreef:
Mijn privé ING-Mastercard wordt ook automatisch elke maand afgeschreven. Gespreid terugbetalen is mogelijk, maar dat moet apart aangevraagd worden...
Ik had juist precies omgekeerd toen Postbank ING werd. Mijn CC werd ineens standaard voorzien van gespreid terugbetalen (50 euro/maand, veel te weinig). Kreeg het toen niet fiks, en omdat dat de laatste reden voor mijn voormalig Postbankrekening was heb ik toen opgezegd en duizenden rentepunten doorgetrokken
.
Dus zakelijk Rabobank werkt ook? De normale Rabocard is namelijk ook heel irritant. Moet je steeds op papieren afschriften wachten (en die komen pas als je al 1 maand rente hebt betaald). En bank-papier is nu net iets wat ik nog maar 1x jaar openmaak met alles online. CC-transacties horen gewoon in je internetbankieren thuis.
Bij de laatste CC aanvraag heb ik trouwens de registratieformulieren nooit teruggestuurd. Als ondernemer die NIET gespreid wil betalen, moest ik 5 kantjes invullen en tientallen kopieen van allerlei papperassen insturen ter controle van mijn kredietwaardigheid voor gespreid betalen. De groeten! Volgens mij ligt er nog ergens in een Bijenkorf een BijCARD op me te wachten met 10% welkomskorting. 
Laatst bewerkt door Martiniman (26-04-2010 21:40)
Nou de wisselkoers is ook nog eens erg belabberd bij PayPal. Dat is met een CC een stuk beter. Kon na 11 dagen eindelijk bestellen. Dadelijk meteen opzeggen die account. Waardeloos.
Nisei schreef:
Maar waarom koppel je dan niet gewoon je credit card aan PayPal?
Dan kun je direct betalen.
Zie regel 1 eerste post: omdat je geen normale (lees voormalig europese) creditcards meer kunt krijgen. Enkel nog American style: standaard op afbetaling/rente.
HSL schreef:
Bij de Rabobank hebben ze nog wel gewoon dat soort creditcards.
Mijn vriendin heeft er net een bij haar rabo genomen, en die kon niet op incasso. Ben wel benieuwd hoe je dat bij de rabo voor elkaar krijgt. Is dat lokaal beleid?
Laatst bewerkt door Martiniman (06-05-2010 17:01)
Ik heb hem al heel lang, mijn vriendin heeft hem net een maand of 2, hoefde er niets speciaals voor te doen, maar het zou zomaar beleid kunnen zijn ja. Ik hoop het niet, want als die van mij verloopt dan wil ik daarna gewoon weer dezelfde terug.
bij ABN ook gewoon incasso...
Heeft iemand wel eens moneybookers.com gebruikt? Ik heb nu het idee dat daarmee relatief goedkoop geld naar de UK is over te maken. Ik wil met iDeal geld direct op een UK rekening storten. Kan dat met moneybookers? 0,50 euro + 1% koersopslag lijkt een stuk voordeliger dan overboeken via de bank (helaas niet gratis zoals bij euros).
Heb het vandaag alweer aan de stok met paypal. Omdat paypal's fraude-algoritme het niet tof vond dat ik een klant met mijn e-mail adres een email voor een offerte stuurde, en die vervolgens met een ander e-mail adres betaalde (mijn paypal emailadres), ging de hele account op geblokkeerd. Ze incasseren wel van je bank, maar betalen niks. Zolang je geen ID en huurovereenkomst faxt of upload (geen PDF!), en zodra zij zin hebben om die te bestuderen, staan ze lekker rente te trekken van jouw poen. En jij hebt het geld niet meer voorhanden om even via bankoverschrijving te betalen. Schoften. Ik haal PayPal meteen van mijn webshop. Zij maken een "defective by design" betaalproduct, en maken jouw als klant de boeman. Lekker werken zo.
Laatst bewerkt door Martiniman (04-06-2010 07:42)
Je kunt beter een credit card zonder incasso hebben.
Ben je voordeliger uit, want je betaalt gewoon 1 keer per maand alle transacties van de afgelopen maand.
In de tussentijd laat je dat geld lekker op je spaarrekening staan.
Het enige waar je voor moet zorgen is dat je niet te laat betaalt, want de rente die zij in rekening brengen is voldoende om in 2 maanden de staatsschuld van Nederland af te lossen. 
Na een tip van een kland had ik een monybookers account geopend. Het is idd goedkoper dan paypal.
Helaas hadden ze er 4 weken voor nodig om het bedrag klaar te krijgen om naar mijn bankrekening over te laten overmaken.
Dat was dus menteen de laatste keer moneybookers.
Paypal gaat er voor mij ook uit als ik heb uitgevogeld hoe ik creditcardbetalingen kan ontvangen.
Als een klant bij pp klaagt dan kunnen ze volgens de pp voorvaarden het gehele aankoopbedrag teruglaten storten. Maar bij mij gaan ze voor de koop accoord met een mogelijkheid het bedrag ex verzenden terug te krijgen (in geval van aankoop annuleren).
Paypal betaalt dan gewoon het hele bedrag terug, ongeacht andere afspraken tussen mij en de klant.
SvenHeesterman schreef:
Paypal gaat er voor mij ook uit als ik heb uitgevogeld hoe ik creditcardbetalingen kan ontvangen.
Dat is niet heel moeilijk, je moet gewoon een partij als http://docdatapayments.com er tussen hebben.
SvenHeesterman schreef:
Paypal betaalt dan gewoon het hele bedrag terug, ongeacht andere afspraken tussen mij en de klant.
Dan zou jij in theorie conform jouw contract met de klant nog een rekening kunnen sturen.
En bij paypal kan een klant toch niet zomaar een koop annuleren? dan moeten ze toch een conflict starten en daar neemt paypal toch altijd contact met jou op?
En nog een andere vraag,.. hoe vaak wordt een koop geannuleerd?
SvenHeesterman schreef:
Dan zou jij in theorie conform jouw contract met de klant nog een rekening kunnen sturen. (1)
En bij paypal kan een klant toch niet zomaar een koop annuleren? dan moeten ze toch een conflict starten en daar neemt paypal toch altijd contact met jou op? (2)
En nog een andere vraag,.. hoe vaak wordt een koop geannuleerd? (3)
(1) Klopt, maar deze klanten zitten altijd in het buitenland en de verzendkosten zijn mij te hoog (42,5
om er niks aan te doen maar te laag om er serieus werk van te maken.
(2) De klant is bij bestellen accoord gegaan met de mogelijkheid te annuleren onder aftrek van gemaakte verzendkosten. Toen er door de schuld van de klant niet werd geleverd (zijn voordeur was niet te vinden...) heeft hij een klacht opgestart. Als er overeenstemming is te annuleren dan is Paypal "verplicht" het gehele transactiebedrag terug te betalen, ongeacht afspraken tussen klant en verkoper.
(3) Niet zo heel vaak maar inmiddels gun ik Paypal mijn klanditie niet meer... Maar kan helaas nog niet helemaal zonder ze.
Heb docdata even bekeken maar wat een stugge site.... Waarom durven deze lui nooit prijzen te vermelden?