Eigenlijk hebben we deze melding al vanaf dag 1, maar omdat het nu iets rustiger is wil ik hier toch eens naar kijken:
Iedere keer als we hier Entourage opstarten krijgen we deze popup en moeten we eerst op OK klikken om door te gaan.
We maken gebruik van een MS Exchange mailserver via een beveiligde (SSL) verbinding.
Herkennen jullie dit misschien en weten jullie hoe we deze vervelende melding weg krijgen?
Door op de link onder die melding te klikken.
Hoe het precies zit en ingesteld is hangt voor een groot deel af van de manier waarom de mailserver is ingesteld en wat voor eencertificaat er gebruikt is.
Dat heb ik al gedaan, daarin wordt omschreven hoe je het certificaat in Sleutelhangertoegang moet toevoegen. Dit certificaat is wel toegevoegd in Sleutelhangertoegang, alleen de melding blijft komen.
Is het certificaat self-signed of misschien verlopen ? (beide terug te vinden in het certificaat in de sleutelhanger)
Er staat inderdaad dat het een zelfondertekend rootcertificaat is, hij is nog wel geldig (tot 2012)
Nieuwe maken en opnieuw instellen op de server en op de clients of het allemaal weghalen en zonder SSL werken. Het lijkt me dat het een lokale mailserver is; ik geloof dat de risico's dan behoorlijk klein zijn dat iemand intern mail af zit te vangen.