MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 31-08-2011 14:03

kdewi
Website

Wacom Inkling, de digitale pen

Wacom heeft zopas een stuk hardware uitgebracht (Inkling) die volgens mijn eigen bescheiden mening heel goed te gebruiken is op tekenacademies, door illustratoren, ontwerpers, leraars enz .... Inkling maakt het mogelijk om uw werk op traditionele wijze te beginnen (op papier dus) en tegelijkertijd de eerste stap van het digitale werkproces te zetten, ongeacht waar je bent. M.a.w. je werkt dus analoog en digitaal tegelijkertijd.

Dit wordt waarschijnlijk een succes, alleen al als je kijkt naar het aantal views van hun YouTube-clip: bij het plaatsen gisteren op mijn blog 304 hits, nu bijna 24 uren later 437.406! Mijn blogbericht over deze hardware kun je lezen op http://onderwijstools.wordpress.com/201 … schetspen/

Mochten er in de loop van volgende weken/maanden onder de lezers zijn die deze pen aanschaffen, dan zou het misschien nuttig kunnen zijn om gebruikerservaringen te delen?

[linkje aangepast]

Laatst bewerkt door Deskman (31-08-2011 15:18)

#2 31-08-2011 15:25

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Re: Wacom Inkling, de digitale pen

Macminds mod en illustrator MacBeer is bezig om een werkend exemplaar in handen te krijgen om deze eens flink aan de tekentafel uit te proberen.

Wacom heeft flink geprobeerd er een viral van te maken maar veel verder dan heel geheimzinnig doen hebben ze niet voor elkaar gekregen.

Neemt niet weg dat het een leuk idee is. Ik ben erg benieuwd wat de software gaat doen want die zal de belangrijkste schakel worden. Vooral waar het op precisie aankomt maar ook hoe het met de vectorgraphics om weet te gaan.

We zullen zien (en horen)

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB