Beste forum bezoekers. Ik probeer al heel de ochtend een bitmap Coca Cola logo om te zetten naar 2 kleuren, waarvan het rood PMS 485 C moet worden en het flesje in het midden zwart. Het lukt me echter niet om de kleuren informatie te importeren naar Indesign.
Het gaat om dit logo;
Iemand enig idee hoe ik dat het beste kan doen in Photoshop?
In photoshop omzetten naar cmyk. Dan de kanalen van cyaan en geel leegmaken. Dan maak je een nieuw steunkleur kanaal aan voor 485. Knip het magenta kanaal en plak hem in het 485 kanaal.
Makkelijker is misschien om het logo van bv brandsoftheworld.com af te halen en aan te passen in illustrator.
Wow super! Bedankt!
Ik heb het ook van Brands of the world gehaald, maar zo nu en dan komen er klanten die enkel voor 2 kleuren willen betalen en een bitmap logo hebben wat daar niet te vinden is. Dit Coca Cola logo kan iedereen van het internet af plukken dus kon ik mooi gebruiken om hier voor volgende keren info op te doen 
Volgende keer is het misschien handig om je klanten te informeren over het feit dat auteursrechtelijk beschermde zaken zoals logo's nooit aangepast mogen worden. En zéker niet van toko's als The Coco Cola Company.
De klant dient jouw de logo's aan te leveren in de correcte kleurmodus. Zelf zou ik nooit aan zo'n logo sleutelen. Hier kunnen zowel jij als de klant behoorlijk veel gezeik mee krijgen.