MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 02-01-2017 12:16

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Te weinig stroom voor USB poorten...?!

Al sinds ik deze machine heb, heb ik een probleem wat ik maar niet lijk te vinden... Als ik mijn iPhone of iPad aansluit via de originele USB kabel om te syncen of foto's eraf te halen, en de accu onder de pak-hem-beet 90% zit, blijft de iPad / iPhone heen en weer schieten tussen wel en niet verbonden. En zelfs als de iPhone of iPad zegt aangesloten te zijn en het accu-icoon aangeeft te laden, ziet geen enkel programma ( Aperture, Photos, Fotolader ) een apparaat te zien. iTunes ziet hem wel, maar zodra ik wil syncen koppelt het apparaat ineens weer los.

Het gebeurt echter nooit als de accu van het apparaat opgeladen is, dus ronde 90+% zit. Dan werkt alles feilloos. Het lijkt er dus op alsof de poorten van de iMac net niet genoeg stroom leveren, want het gebeurt niet bij percentages waarin het apparaat niet op volle sterkte geladen wordt, maar op druppelladen overgaat.

Schone installatie heeft geen effect gehad, evenals resetten van de SMC. Harde reboot van de iPhone / iPad ook niet. Ik snap dat een hub met eigen voeding een oplossing kan zijn, maar het is voor mij een principe-kwestie geworden... zoeits hoort gewoon te werken.

Iemand een idee waar dit op kan wijzen ?

Specs:
iMac late 2013
OS X 10.11.6 ( maar gebeurt al sinds aanschaf )
iPhone 6 plus ( iOS 9 / iOS 10 )
iPad mini 2 ( iOS 9 )

Laatst bewerkt door unSOUND (02-01-2017 12:16)

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#2 02-01-2017 14:07

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: Te weinig stroom voor USB poorten...?!

Heel apart,.. heb je dit euvel bij alle USB poorten?

#3 02-01-2017 14:45

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Ja, bij alle 4. Ook al een nieuwe ( originele ) kabel gekocht, gevolgd door 2 imitaties, maar het gebeurt bij alle kabels... Verder is er niks aangesloten op de iMac, noch via USB of andere poort.

Laatst bewerkt door unSOUND (02-01-2017 14:47)

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#4 11-01-2017 14:32

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Hier ook. Op iPhone 6 en iPad Air 2

Ik heb er nog geen lijn in kunnen ontdekken. Meest voor de hand liggende conclusie is dat het iets te maken heeft met de regel-elektronica van de USB-poort. Bij mij gebeurt het vooral op momenten dat de lading onder de 50% zit.

Na een tijdje houdt het ook wel eens op... En laadt hij gewoon door. Meestal heb ik de boel al voor die tijd weer lost getrokken.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB