MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 07-03-2017 16:44

irma
Pro
@ Berkelland
Website

beeld met artikelnummer importeren via inDesign

Ik heb een map met een reeks aan artikelnummers. Deze beginnen allemaal met 8714365, daarna volgt het artikelnummer waar het om gaat. Ik werk met apple D en ga naar de betreffende map, normaal gesproken typ het 5 cijferige artikelnummer snel in en ik vind ‘m gelijk. Dit lukt niet omdat alle artikelen met 8714365 beginnen! wassat Hopelijk leg ik het een beetje duidelijk uit?! Kan iemand me een tip geven hoe ik dit het best kan doen? Het liefst op deze manier. Ik weet dat het op een andere manier kan maar dat werkt omslachtig. Vooral als je een catalogus moet maken van meer dan 200 pagina’s. wink

#2 08-03-2017 13:01

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Re: beeld met artikelnummer importeren via inDesign

Je zou het getal 8714365 kunnen kopiëren naar het klembord. Op het moment dat je het artikel wil zoeken in het importeervenster plak je 8714365 in het zoekvenster en typ daarna het artikelnummer in. Dat zou sneller moeten gaan.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#3 09-03-2017 17:04

irma
Pro
@ Berkelland
Website

Ja idd, dat hebben we al geprobeerd op de manier zoals jij adviseert. Het rare is dat wanneer ik het getal in de zoekbalk plak en het artikelnummer er na en vervolgens op enter klik, er wordt gezocht op "Deze Mac" terwijl ik zoek in de map op onze server. Hij schiet naar "Deze Mac" als ik de zoekbalk gebruik. Ik wil in dezelfde map blijven als ik de zoekbalk gebruik.

#4 06-04-2017 04:57

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Dat laatste is een voorkeurinstelling in de finder:

http://noxbox.nl/mm/finder-search.png

Verder is de zoekfunctie hiervoor op een of andere manier erg onderbemeten. Het is toch raar dat er niet naar een deel van een cijferreeks gezocht kan worden.

Een andere optie is om de vaste reeks uit de naam van de bestanden te halen. Als dat tenminste niet de rest van de structuur erg in de weg zit.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB