MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 30-11-2007 19:34

LvS-Foto

Bedrijvengids voor iedereen-grafisch

Aangezien MacMinds hét forum voor de grafische pro's is, wil ik graag even van de gelegenheid misbruik
maken om even een "reclame" berichtje achter te laten op dit forum.

Met ingang van vandaag heeft www.MacZone.nl een nieuwe dienst; de MacZone Bedrijvengids. De
dienst moet een van de grootste databases gaan worden met bedrijven die actief zijn in de grafi-media
branche,  leveranciers van repro apparatuur, Mac's of stockfoto's, drukkerijen of (web)design bureau's,
fotografen, vormgevers, etc. Bent je werkzaam voor, of heb je zelf, een bedrijf in een van de eerder
genoemde sectoren, meld deze dan snel aan. Onze doelstelling is om bedrijven die elkaar in deze sector
zoeken, dankzij deze dienst makkelijker en sneller tot elkaar te laten komen. Opname in de database is
uiteraard geheel gratis en aanmelden kan via de menuoptie "Bedrijvengids / Aanmelden bedrijf" op onze
website.

Het aanmeldingsformulier is inmiddels on-line, en medio december van dit jaar hopen wij ook de
zoekfunctie gereed te hebben. Een en ander is uiteraard afhankelijk van de vulling van de database. Help
ons elkaar te helpen en meld je aan als pro.

#2 30-11-2007 20:07

Chuck
Ex-Crew

Re: Bedrijvengids voor iedereen-grafisch

Ik bent eenkennig. Helaas.

#3 30-11-2007 20:21

Wim Wenner
Pro

Idem!

#4 30-11-2007 22:21

bartvdv
@ Aalst (België)
Website

Sorry hoor, maar wat betekent "ik bent eenkennig"?

#5 30-11-2007 23:11

Freek.
Ex-Crew
@ Overasselt
Website

Ow, ik heb wel even een linkje uit Overasselt achtergelaten wink

And the public wants what the public gets
But I don't get what this society wants
I'm going underground, (going underground)

[The Jam]

#6 30-11-2007 23:15

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Heel internet is toch een bedrijvengids...

Ik maak nooit gebruik van zulke lijstjes, hoewel je er slecht omheen kunt. Het vertelt meestal niet genoeg om vol overtuiging te kunnen zeggen: dat moet een goede keus zijn. Ik vertrouw wat dat betreft ook een sterrenaanduiding niet. Pas als ik van een vertrouwd persoon te horen krijg dat die of die wel okee is vind ik de info ter zake. Tot dan toe is alles alleen maar en sigaar uit een willekeurige doos.

Of gaan jullie dit heel anders aanpakken? Want wat betekent 'De volgende door ons geaccepteerde bedrijven hebben zich inmiddels aangemeld:'? (cursief van mij)

Laatst bewerkt door deskman (30-11-2007 23:18)

#7 30-11-2007 23:36

Chuck
Ex-Crew

Dit bericht heb ik gestuurd naar Truvo. De nieuwe handelsnaam achter de Gouden Gids.

"L.S.,

Wij zien af van plaatsing in de GOUDEN GIDS.
We gaan er liever een keer lekker van uit eten.

Met vriendelijke groeten,"

Ik heb werkelijk nog nooit een nieuwe klant overgehouden aan dergelijke gidsen en registers.
Het enige wat je overkomt is dat je in alfabetische volgorde telefonisch wordt overvallen met een 'pitch'.
Niveau 'Slager om de hoek over twee weken gaan we open'.

En de laatste maanden is het vooral raak met allerlei fondsen, sponsorgidsen, bijdrages, goede doelen.
Als je vraagt uit het adressenbestand te willen zeggen ze doodleuk,.. 'Dat hebben we uit de Gouden Gids'.

#8 30-11-2007 23:39

Freek.
Ex-Crew
@ Overasselt
Website

Ik snap het punt niet helemaal... Gouden Gids is geld betalen. Een linkje ergens op het web kost niets.
Goed gevonden worden op het web kan prettig zijn en wel degelijk klanten opleveren. Die ook meer zijn dan 'slager op de hoek'.

[The Jam]

#9 30-11-2007 23:48

Chuck
Ex-Crew

Kwaliteit boven kwantiteit Freek. Tenminste. Zo kijk ik tegen de zaken aan.
Het gaat er minder om hoe vaak ik gevonden wil worden dan waar.
Daarbij denk ik dat het vooral om contact tussen echte mensen gaat. Mijn ervaring is niet anders. Gelukkig.

#10 01-12-2007 00:01

Wim Wenner
Pro

Gouden Gids heet niet voor niets 'Gouden Gids'. Sommigen verdienen er goud aan. Maar adverteerders meestal niet.

Laatst bewerkt door Wim Wenner (01-12-2007 00:04)

#11 01-12-2007 14:32

Freek.
Ex-Crew
@ Overasselt
Website

Snap ik Chuck maar als ik zie dat we afgelopen jaar uit 'het niets' een paar erg leuke klanten (leuk goed betaald werk en erg prettige mensen) hebben overgehouden doordat ze ons makkelijk konden vinden hoor je mij niet mopperen. Daarbij kan het één het ander bevestigen: het ons kent ons circuit van het Macweb.
Niet als uitgangspunt maar kwaad kan het ook niet.  smile

[The Jam]

#12 13-04-2008 16:52

pk08
@ Krimpen ad IJsel
Website

ChuckNance schreef:

Dit bericht heb ik gestuurd naar Truvo. De nieuwe handelsnaam achter de Gouden Gids.

"L.S.,

Wij zien af van plaatsing in de GOUDEN GIDS.
We gaan er liever een keer lekker van uit eten.

Met vriendelijke groeten,"

Ik heb werkelijk nog nooit een nieuwe klant overgehouden aan dergelijke gidsen en registers.
Het enige wat je overkomt is dat je in alfabetische volgorde telefonisch wordt overvallen met een 'pitch'.
Niveau 'Slager om de hoek over twee weken gaan we open'.

En de laatste maanden is het vooral raak met allerlei fondsen, sponsorgidsen, bijdrages, goede doelen.
Als je vraagt uit het adressenbestand te willen zeggen ze doodleuk,.. 'Dat hebben we uit de Gouden Gids'.

U slaat de spijker op de kop. smile Ik vrees echter dat die database vooral moet dienen om de eigen Kas later te spekken als het centrale punt voor mensen die bij Mac-Zone zijn aangesloten en waar uiteindelijk alleen Mac-Zone van profiteert. Daarnaast vind ik als leek dat door ons geaccepteerde bedrijven regel wel erg vooringenomen als nieuwe website. Ik heb altijd geleerd dat je als nieuw bedrijf nooit de indruk moet geven jezelf erg goed te vinden.

Het is beter te leven dan geleefd te worden.

#13 16-04-2008 09:54

yellow
Pro
@ Den Haag

Ik heb eigenlijk nog nooit een nieuwe klant binnen gehad via de Goudengids o.i.d. voor zover ik het weet (Ik vraag hier meestal wel naar). 9 van de 10 komen door mond-op-mond, uit goede ervaring of uit persoonlijk contact. 

Op zich kan een inschrijving geen kwaad, alleen kan ik mij voorstellen dat de x-aantal anderen in het lijstje niet binnen de bedrijfsprofilering vallen hoe iemand zelf naar buiten wilt treden qua imago en overkomen. (Geen associatie met bepaalde niveau's van anderen e.d.).

Je merkt het op een site als freelance.nl ook al, hoor hier van een aantal freelancers dat daar uurtarieven om je oren gegooid worden waar ze bij wijze van spreke in Polen of Rusland nog niet eens voor gaan werken. Dat niveauverschil geeft een heel vertekend beeld voor klanten.

Internet is wat dat betreft een goede als een slechte bron.
Zelf geef ik de voorkeur aan persoonlijk contact in de vorm van een
kennismakingsgesprek, dan weet ik ook wat voor vlees er in de kuip is.
Je kan dan ook makkelijker je klant "opvoeden" als dit nodig is, want
veel mensen denken nog steeds dat DTP hetzelfde is als CONCEPT of ART-DIRECTION... en vice versa.

#14 17-04-2008 22:36

Drieluikje
@ Brabant

Belt een opgewekte juf me op in de ochtend over de Gouden Gids..... Ik zei meteen dat ik er helemaal geen interesse in had waarna ze me trots vertelde dat ik er zelfs al in stond...... Toen ik daarop zei dat ik daar nooit opdracht voor heb gegeven, brak haar weerstand en de verbinding......smile

Wacht maar tot het ezeltje zich strekt!
Gr. Turb.

#15 17-04-2008 23:41

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

De gouden gids sta je gratis in met je adresgegevens als je een bedrijf hebt. Vervolgens proberen ze je er met foto en alin te krijgen en dan graag ook in de 31 andere regio's. En dan ben je ineens € 20.000,- aan het uitgeven. Verdien dat maar eens terug.

#16 18-04-2008 08:28

Chuck's wife
@ Gorinchem
Website

"Maar dat doen wij wel helemaal gratis voor u hoor.",  zei mevrouw verontwaardigd.

Maar daar zit ik helemaal niet op te wachten, mevrouw. Het kost mij namelijk erg veel tijd en energie om van de telefoontereur van stichting <vul hier een orgaan in> af te komen. Ik heb al een ergonomische stoel, bureau, muismat etc.. Ik ben tevreden over al mijn toeleveranciers. En ik wil niet voor weinig een logo maken voor de nieuw te openen bloemenwinkel om de hoek.

k ben gestopt om alle sollicitanten, die het zo uitdagend lijkt om bij ons te komen werken, te vertellen dat wij helemaal niet zo leuk zijn, maar bij nader inzien zoek ik wel een telefoniste, die de bovenstaande taken van mij over zou kunnen nemen.

Daarnaast durf ik het "succes" van uw Gouden Gids best in twijfel te trekken, als je alle vermeldingen die jullie helemaal gratis voor ons plaatsen, er uit zou halen.

Oh, en nu ik u toch aan de telefoon hem, ik beschik sinds kort over het fenomeen internet, dus dat boekwerk dat jullie ieder jaar ongevraagd en ondanks de Nee, Nee sticker, toch door de bus gooien, dat hoef ik ook niet. Misschien zijn er wel meer mensen die over internet beschikken en hoeven zij dat boek ook niet meer en misschien hoeven jullie dan volgend jaar wel een bos minder om te kappen, dat zou toch mooi zijn mevrouw.

En dan nog een laatste ding en ik weet dat ik dat vorig jaar en het jaar daarvoor en het jaar daarvoor ook al heb gezegd, maar ik verwacht niet dat ik in de nabije toekomst van mening ga veranderen, dus doe uzelf en mij een plezier en bel mij volgend jaar niet.

Dag mevrouw!

#17 18-04-2008 09:34

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Op een of andere manier zijn de bellers van bedrijven die aan 'gratis vermelding' doen oprecht verbaasd als je iets niet wil dat gratis en voor niks is. Bovendien schijnen ze niet in staat de aangerichte schade te herstellen.

Ik heb een macaber voordeel van het feit dat mijn vader op dit adres ooit ook een reclameburo had met de familienaam er in. Die naam staat nog steeds in het telefoonboek want ondanks dat mijn vader in 1980 overleden is en eerst mijn moeder en de afgelopen 8 jaren ik de rekening heb betaald (en bij de KPN/PTT ISDN heb aangevraagd en ADSL heb aangevraagd en ADSL heb afgezegd) kost een wijziging van de naam 230 euro en een heleboel papieren om de 'eventuele schuld van het oude bedrijf over te nemen'. Waarom? 'We willen geen gedonder hebben met de vorige eigenaar over wie de rekeningen gaat betalen over de afgelopen periode.'

Ik sta dus NIET in de telefoonboeken en NIET in de gouden gids.

#18 18-04-2008 13:04

yellow
Pro
@ Den Haag

Deskman,
Wat een vertoning van KPN. Maar merk het zelf ook met andere instanties,
de persoonlijkheid is vervangen door het nummertjes-systeem. "Meneer Deskman? Nee die kennen we niet, wel nummer 402783".

Tegenwoordig kost alles geld! Behalve de "gratis" aanbiedingen van de
Goudengids smile

#19 19-04-2008 23:05

Drieluikje
@ Brabant

Er was en is één medium dat veel professioneler werkt en dat is de Kontakt. Maar het kost geld om daarin opgenomen te worden en het kost geld om er in te zoeken. Je mag via internet beperkt zoeken. Maar dat is dus alleen interessant voor hen die internationaal werken......smile

Wacht maar tot het ezeltje zich strekt!
Gr. Turb.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB